Perilica za rublje ne izbacuje vodu

Da li postoji gora stvar od neočekivanog kvara na perilici? Perilica je puna mokrog rublja, osjećamo se potpuno bespomoćni, palimo Google i kucamo "Perilica za rublje ne izbacuje vodu", te završimo baš ovdje... srećom na pravom ste mjestu! Prije bilo kakvih samostalnih zahvata pročitajte cijeli tekst. Sve navedeno radite na vlastitu odgovornost!

Postoji više načina odakle da krenemo, no početi ćemo od pražnjenja vode iz bubnja u nadi da će perilica automatski nastaviti sa centrifugom... jednostavno probajte odvodnu cijev spustiti na pod i provjerite da li će voda krenuti iz bubnja. Čim nivostat perilice osjeti spuštanje razine vode, perilica bi trebala nastaviti sa centrifugom. Ovdje također pomažu trikovi puhni u cijev ako je začepljena... :)

Sad da vam objasnim na koji način perilica izbacuje vodu, odnosno koje su to komponente u kojima može nastati kvar :

1. Cijev koja povezuje bubanj sa kučištem pumpe izbacivanja - u ovoj cijevi se najčešće mogu pronaći kovanice, koje blokiraju prolaz vodi iz bubnja prema pumpi. U ovoj cijevi se može nalaziti plastična loptica, nalik ping-pong loptici, ona nije ovdje zalutala već joj je tu mjesto. Iz iskustva mogu reći da kovanica od jedne kune u većini perilica završi u samom filteru, kovanica od dvije kune se manifestira kao perilica nekad želi izbaciti vodu, a nekad ne... dok kovanica od pet kuna totalno blokira prolaz vode. Naravno, to sve ovisi o proizvođaču perilice, no kod starijih Gorenje perilica je to tako. Osim kovanica u ovoj cijevi možete pronaći ukosnice, čarape i ostale veće predmete koji nisu uspjeli proći mimo lopticu ili su previše široki da prođu u filter. Da bi bili sigurni da je ova cijev začepljena, dok je perilica puna vode otvorite i izvadite filter. Ako voda polagano izlazi ili uopće ne izlazi, ova cijev je definitivno problem. Kod demontaže cijevi, ona se odvaja od kučišta pumpe, nikako je nemojte odvajati od bubnja ako je lijepljena!

Askoll pumpa izbacivanja vode
2. Kučište pumpe, pumpa, filter pumpe - ovaj sklop je zadužen za stvaranje pritiska za izbacivanje vode iz bubnja i bitno mu je osigurati što veći protok redovitim čišćenjem filtera. Ovaj sklop se nalazi u samom dnu mašine i povezan je sa cijevi koja povezuje bubanj sa kučištem pumpe, kao i odvodnom cijevi (onu koju vidimo da izlazi iz perilice). Također iz njega mogu izlaziti cijevi za kontrolu nivoa vode. Kvarovi koji se mogu dogoditi su da blokira pumpa izbacivanja. Kad otvorite kučište filtera pumpe i izvadite filter, ako pogledate natrag vidjet ćete osovinu sa četiri krilca, to što vidite su krilca od pumpe izbacivanja vode, probajte ih zavrtiti... tokom okretanja se osjete polovi kao na magnetu, to je normalno. Također možete provjeriti ispravnost pumpe ako je ne čujete tako što ćete zatvoriti dovod vode i staviti perilicu na izbacivanje vode te gledati da li se krilca vrte. Pumpa izbacivanja ima karakterističan zvuk koji vjerujem mnogi od vas već znaju...

3. Odvodna cijev - rijetko se događa da se začepi, a to možete testirati tako da otvorite čep filtera pumpe i u kraj cijevi probate uliti vodu. Kroz kučište filtera bi trebala početi izlaziti voda.

4. Nepovratni ventil u zidu - to je čest kvar, da problem uopće ne bude u samoj perilici već u zidu. Mnoge perilice u modernim banjama su priključene na zidne odvode koji imaju nepovratni ventil koji se zna začepiti ukoliko se ne čiste. To je lako testirati na način da ćemo odvodnu cijev skinuti sa nepovratnog ventila i ubaciti je u kadu, te upaliti izbacivanje vode. Nepovratni ventili se čiste tako da se odviju, očisti im se kugica itd.

To bi bila lista najčešćih kvarova, sad bi molio da ukoliko ste se odlučili raditi nešto na perilici da obratite pažnju na to da je isključena iz utičnice. Prilikom naginjanja perilice na bok obavezno pazite da posudica deterdženta bude bliže tlu jer će iz nje uvijek izaći par kapi, a ako nagnete na krivu stranu može otići po programatoru. 

Cijena Askoll pumpe nije velika, do stotinjak kuna, a nju koristi u današnje vrijeme 90% proizvođača. Prilikom zamjene provjerite da li na nju ide konektor sa dvije žice ili dvije žice sa stopicama, sasvim je svejedno, no kod "kupovnih" pumpi izbacivanja to najčešće budu dvije stopice. Nije problem, samo je potrebno kupiti dvije stopice, a stisnuti ih možete i kliještima ako ste dovoljno pažljivi. Obavezno provjerite da li se spoj u stopici čvrsto drži nakon stiskanja. Smijer žica nije bitan.

Ako sam vam pomogao ostavite vaše mišljenje, ako imate pitanje slobodno pitajte i hvala na čitanju!

Ford 1.8 TDCI ili TDDI - zamjena zupčastog remena u 10 koraka

Ovo se odnosi na sljedeće modele :

Ford Focus 1.8 TDDI
Ford Focus 1.8 TDCI
Ford Transit Connect 1.8 TDDI
Ford Transit Connect 1.8 TDCI
i ostali motori 1.8 TDCI iz grupacije

Znači nebi ni znao da mi motor ima zupčasti i lanac da se nisam sam polako uhvatio rastavljanja. Mnogi su mi nakon otkrića tvrdili da zupčasti remen na ovome motoru pokreće samo pumpu visokog pritiska, i da njegovo puknuće ne može prouzročiti veći kvar - što je jedna velika neistina!

Kako doći do zupčastog remena?

1. Treba odviti posudu od vode, naprijed je drži jedan 8 ili 10mm šaraf
2. Posudu podignuti prema gore jer natrag ima nosač na kojem stoji
3. Sad je potrebno popustiti desni nosač motora koji se nalazi ispod posude
4. Treba koristiti autodizalicu da se nosač rastereti
5. Odviti nosač sa karoserije, i drugi dio odviti sa motora. Za demontažu drugog dijela biti će potrebno malo više podignuti motor
6. Odviti šarafe koji drže zaštitnu plastiku zupčastog remena, te zabilježiti poziciju zupčastog.
7. Ključem 15 popustiti španer zupčastog i izvući ga, te ugraditi novi zupčasti i natezač, pritom pazeći na smijer vrtnje (u smijeru kazaljke na satu ili da je natipis prema vama)
8. Nateći španer imbus ključem dovodeći indikator zategnutosti na sredinu zarezanog mjesta
9. Malo spustiti motor i zavrtiti dva kruga radilicu u desno, te provjeriti da li se zabilježene pozicije poklapaju.
10. Ako sve štima, sklopiti sve natrag obrnutim redosljedom

Ja sam svog mjenjao, no nažalost nisam snimio.

Radilica preko lanca pokreće visokotlačnu pumpu
Visokotlačna pumpa preko zupčastog pokreće bregastu, ovo zapamtite.

Od 2007g lanac koji pokreće visokotlačnu je zamjenjen zupčastim u ulju.

Nadam se da će tekst biti od pomoći, javite mi se za link na video.

Pozdrav svima

Resetiranje servisnog intervala na perilici Aristarco

Ovdje ću vam napisati kako resetirati servisni interval na perilici suđa ili čaša od Aristarca.

Za resetiranje intervala tank perilice treba biti prazan. Perilicu se upali, potom stisne kombinacija tipki 1+3+start i drži 4 sekunde.

Ovo sam napisao iz razloga jer je gotovo pa nemoguće pronaći na internetu kako se poništava servis, pa se nadam da će video biti od pomoći.

Kako radi variomat? CVT prijenos


Kad ste prvi put sjeli na skuter i odvrnuli gas, sigurno niste znali kako mjenjač odnosno CVT u skuteru funkcionira. Nema kvačila, nema mjenjača, a skuter ipak ide?

Lijevo se nalazi variomat, on je spojen na izlaz iz radilice. U variomatu se nalaze utezi odnosno rolice koje pri utjecaju centrifugalne sile guraju remen u variomatu prema van, odnosno od jačeg momenta za kretanje prema većoj konačnoj brzini.

Naravno da variomat nema nešto što drži remen nategnut on bi stalno bio labav a variomat otvoren do kraja... zbog toga u desnoj strani imamo polutke s oprugom. U polutkama se nalazi opruga koja remen gura konstantno prema van i time ga drži zategnutim. Moglo bi se reći da rolice i centralna opruga polutki moraju biti u savršenom balansu da bi se dobio maksimum iz mašine skutera.

CVT je savršen prijenos koji idealno podešen drži mašinu oko najjačeg momenta gdje je najveća snaga i najmanja potrošnja. Usporedimo to sa dizelskim automobilom čiji se motor najviše voli vrtiti na primjerice 2800o/min i mjenjačem ga uvijek držimo oko tih okretaja. Ovdje će ga CVT ako je ispravno podešen konstantno držati u tim okretajima dok remen ne dođe do krajnjeg položaja, te će ostatak do konačne brzine izvrtiti sama mašina do blokade.

Polutke s kvačilom
Naravno CVT zahtjeva održavanje, otprilike svakih dvije godine ili nakon 10 000km zamjenu svih potrošnih komponenti : remena, rolica, klizača variomata te centralne opruge da bi bio u top stanju.

Kvačilo se u CVT-u nalazi u desnoj strani i izgleda kao na slici lijevo. Lijevo vidimo stražnju polutku, na njoj je kvačilo i desno od nje je zvono kvačila. Kvačilo je zaduženo za startnost skutera


Treba izbjegavati držanje skutera na uzbrdici s gasom jer može doći do pregrijavanja zvona i ubrzanog trošenja obloge. Kvačilo je također moguće podešavati kupovinom opruga različite tvrdoće te time podesiti da li će otvarati na nižim, srednjim ili višim okretajima. 

Iza kvačila osovina ide u getribu, koja smanjuje okretaje i ide na točak. Getribu je također moguće mjenjati, stavljati drugačije omjere za dobivanje veće brzine. Ali to se u pravilu radi tek nakon stavljanja kita, jer serijska mašina u pravilu ne može razvrtiti dužu getribu i time joj se ubije startnost.

Vožnja na ulje iz friteze


Prototip - Prvo filtriranje ikad :)

Da ponovim jedan od starih i traženih postova prije prebacivanja bloga na novu adresu. Ponosan sam vlasnik mercedesa linije 123 sa dizelskim motorom 2000ccm i cijelih razigranih 55ks. Pošto taj motor može gutati gotovo sve, samo da je filtrirano odlučio sam se uložiti neke sitne novce što bi ionako nalio u rezervar. Znači uloženo je niti 600kn , malo truda i kreativnosti.



Plavi filter - filter 20 mikrona
Naravno, nisam odmah sve tako lijepo napravio, bilo je tu i prototipa - lošije filtriranog goriva s kojim sam uradio preko 2000km bez greške. Stoga sam odlučio još koju kunicu uložit u ovaj plavi prozirni filter 20 mikrona da mogu prevalit sigurno preko 20 000km bez zamjene filtera goriva. Kako mi je dobava ulja iz friteze redovna i imam zalihu od nekih 500tinjak litara... cijelo ljeto ću se zasigurno voziti na ovo


Trenutno - 2 filtera 20 i 5 mikrona
No nije baš sve tako bajno... testirao sam auto sa omjerom 50:50 ulja i nafte pri 10 stupnjeva. Pali no treba duže grijati. Čuo sam da treba petroleja dodat jer on poveća oktansku vrijednost ulja i razvodni ga. No ipak nebi se nigdje uputio s ovim u rezervaru ako je temperatura ispod 10 stupnjeva. Treba uzet u obzir da su noći hladne, a jutra još hladnija. Dok ljeti nema problema, vozio sam prošlo ljeto na čak 90:10 omjer u korist ulja i palio je i
išao bez ikakvih problema.
  
Raspitivao sam se o legalnosti vožnje na takav način. Navodno 100% legalno... našao sam jedan članak gdje se kolega iz unutrašnjosti isto vozi na ulje iz friteze, završio je u novinama... nebi o tome pričao osim ako ne želi da ga lokalni policajci uhvate na zub.
Najzanimljiviji od svega je ispuh. Kad god upalim auto uhvati me glad, čuje se roštilj... čevapi, pomfrit, pljeskavice... nedefinirano no to sve jako dobro utjeće na apetit vozača, putnika kao i okoline :)

A najdraže mi je kad ljudi začuđeno gledaju i ne vjeruju na što vozim... misle da je to nemoguće i žele da ispred njih nalijevam ulje u auto :)