Ovdje ću vam napisati kako resetirati servisni interval na perilici suđa ili čaša od Aristarca.
Za resetiranje intervala tank perilice treba biti prazan. Perilicu se upali, potom stisne kombinacija tipki 1+3+start i drži 4 sekunde.
Ovo sam napisao iz razloga jer je gotovo pa nemoguće pronaći na internetu kako se poništava servis, pa se nadam da će video biti od pomoći.
Kako radi variomat? CVT prijenos
Kad ste prvi put sjeli na skuter i odvrnuli gas, sigurno niste znali kako mjenjač odnosno CVT u skuteru funkcionira. Nema kvačila, nema mjenjača, a skuter ipak ide?
Lijevo se nalazi variomat, on je spojen na izlaz iz radilice. U variomatu se nalaze utezi odnosno rolice koje pri utjecaju centrifugalne sile guraju remen u variomatu prema van, odnosno od jačeg momenta za kretanje prema većoj konačnoj brzini.
Naravno da variomat nema nešto što drži remen nategnut on bi stalno bio labav a variomat otvoren do kraja... zbog toga u desnoj strani imamo polutke s oprugom. U polutkama se nalazi opruga koja remen gura konstantno prema van i time ga drži zategnutim. Moglo bi se reći da rolice i centralna opruga polutki moraju biti u savršenom balansu da bi se dobio maksimum iz mašine skutera.
CVT je savršen prijenos koji idealno podešen drži mašinu oko najjačeg momenta gdje je najveća snaga i najmanja potrošnja. Usporedimo to sa dizelskim automobilom čiji se motor najviše voli vrtiti na primjerice 2800o/min i mjenjačem ga uvijek držimo oko tih okretaja. Ovdje će ga CVT ako je ispravno podešen konstantno držati u tim okretajima dok remen ne dođe do krajnjeg položaja, te će ostatak do konačne brzine izvrtiti sama mašina do blokade.
Polutke s kvačilom |
Naravno CVT zahtjeva održavanje, otprilike svakih dvije godine ili nakon 10 000km zamjenu svih potrošnih komponenti : remena, rolica, klizača variomata te centralne opruge da bi bio u top stanju.
Kvačilo se u CVT-u nalazi u desnoj strani i izgleda kao na slici lijevo. Lijevo vidimo stražnju polutku, na njoj je kvačilo i desno od nje je zvono kvačila. Kvačilo je zaduženo za startnost skutera
Treba izbjegavati držanje skutera na uzbrdici s gasom jer može doći do pregrijavanja zvona i ubrzanog trošenja obloge. Kvačilo je također moguće podešavati kupovinom opruga različite tvrdoće te time podesiti da li će otvarati na nižim, srednjim ili višim okretajima.
Iza kvačila osovina ide u getribu, koja smanjuje okretaje i ide na točak. Getribu je također moguće mjenjati, stavljati drugačije omjere za dobivanje veće brzine. Ali to se u pravilu radi tek nakon stavljanja kita, jer serijska mašina u pravilu ne može razvrtiti dužu getribu i time joj se ubije startnost.
Vožnja na ulje iz friteze
Prototip - Prvo filtriranje ikad :) |
Da ponovim jedan od starih i traženih postova prije prebacivanja bloga na novu adresu. Ponosan sam vlasnik mercedesa linije 123 sa dizelskim motorom 2000ccm i cijelih razigranih 55ks. Pošto taj motor može gutati gotovo sve, samo da je filtrirano odlučio sam se uložiti neke sitne novce što bi ionako nalio u rezervar. Znači uloženo je niti 600kn , malo truda i kreativnosti.
Plavi filter - filter 20 mikrona |
Trenutno - 2 filtera 20 i 5 mikrona |
išao bez ikakvih problema.
Raspitivao sam se o legalnosti vožnje na takav način. Navodno 100% legalno... našao sam jedan članak gdje se kolega iz unutrašnjosti isto vozi na ulje iz friteze, završio je u novinama... nebi o tome pričao osim ako ne želi da ga lokalni policajci uhvate na zub.
A najdraže mi je kad ljudi začuđeno gledaju i ne vjeruju na što vozim... misle da je to nemoguće i žele da ispred njih nalijevam ulje u auto :)
Podešavanje plamena
Neispravan plamen koji crni lonce |
Savršen plamen |
Uvod...
Plinski štednjaci imaju mali broj sastavnih elemenata koji mogu besprijekorno raditi više godina bez posebnih intervencija. U osnovi to su jednostavni uređaji, međutim tokom korištenja mogu nastati uobičajene smetnje, a to su...
Nepravilno izgaranje plamena - žut plamen, gori kao svijeća ili oganj. Znak je nedostatka zraka za sagorijevanje, najčešće zbog nečistoće ili neispravno podešene regulacije zraka. Isto tako može biti zbog krive dizne. U ovom slučaju štednjak crni lonce. Moguće je i da je dizna na štednjaku za gradski plin koji je inače manjeg pritiska nego onaj iz boce, te dolazi zbog prevelikog ubrizgavanja plina. U tom slučaju treba zatražiti diznu za veći pritisak od 30-50mbar
Plamen u radu mora biti stabilan i bez žutih vršaka. A plamičci izgarati sa vidljivim plavim jezgrama. Samo tad se iskorištava nazivna snaga plamenika uz minimalni utrošak plina i s najmanje štetnih sastojaka pri sagorijevanju.
Ukoliko nije tako, treba podesiti zrak na plameniku koje se obavlja popuštanjem vijka i regulacijom čahure unutar cijevi za mješanje u plameniku. Čahura se podešava i fiksira u položaju s kojim se postiže najbolji rezultat izgaranja.
Podešavanje malog plamena se vrši okretanjem malog vijka s prednje strane plinskog ventila, a da se plamenik pri smanjenju ne gasi. Za pristup inače treba dizati gumb ili zaštitnu lamu.
Plinski hladnjak
Imamo kompresorske i apsorpcijske hladnjake. Danas se apsorpcijski gotovo i ne koriste u domaćinstvima jer kompresorski imaju mnogo više prednosti. Najvaža prednost kompresorskog je mnogo veći kapacitet uz manji utrošak energije. Apsorpcijski su rentabilniji do kapaciteta 100L i takvi su prikladni za kamp kućice, vikendice i slično. Oni imaju bitnu prednost sa stajališta mogućnosti napajanja el. energijom. Jer osim uobičajenog napajanja strujom, postoje apsorpcijski hladnjaci s pogonom na plin.
Plinski hladnjaci imaju specifične kvarove, kao što su :
1. Nepravilno izgaranje plamena, najčešće sa žutim vrškom ili je nemiran zbog previše ili premalo zraka u smjesi.
2. Nedovoljna količina plina za izgaranje zbog nečiste sapnice ili neodgovarajućeg pritiska plina.
3. Plamen se gasi, najprije konus ventila zaprljan ili oštećen, ili sigurnosni elemenat nefunkcionalan.
4. Prevelik plamen koji se ne smanjuje nakon postizanja temperature što upućuje na neispravan termostat
5. Plinski ventil se ne može okretati, najčešće zbog agresivnih sredstava za čišćenje ili ostalih nečistoća.
Plinski hladnjaci imaju specifične kvarove, kao što su :
1. Nepravilno izgaranje plamena, najčešće sa žutim vrškom ili je nemiran zbog previše ili premalo zraka u smjesi.
2. Nedovoljna količina plina za izgaranje zbog nečiste sapnice ili neodgovarajućeg pritiska plina.
3. Plamen se gasi, najprije konus ventila zaprljan ili oštećen, ili sigurnosni elemenat nefunkcionalan.
4. Prevelik plamen koji se ne smanjuje nakon postizanja temperature što upućuje na neispravan termostat
5. Plinski ventil se ne može okretati, najčešće zbog agresivnih sredstava za čišćenje ili ostalih nečistoća.
Pretplati se na:
Postovi (Atom)