Perilica rublja ne radi! - P&O 2. dio

1. Kako testirati ispravnost grijača na perilici rublja?
Prije svega isključiti struju sa perilice, skinuti zaštitni lim (najčešće leđa) i locirati grijač te ga diskonektirati. Njegov otpor bi trebao biti dvadesetak ohma. U slučaju da je neograničen ili je u kiloohmima, grijač je neispravan. Sa multimetrom možete ispitati i njegov proboj prema masi.
2. Koju perilicu rublja kupiti?
Onu marku koja ima ovlašteni servis u vašoj blizini te koja nudi najdužu garanciju
3. Koji su simptomi neispravnog kondenzatora za pokretanje elektromotora?
Elektromotor se teško okreće ili se okreće uz pojačanu buku. Elektromotor uopće ne radi ili zuji. Prilikom okretanja rukom nastavi vrtiti.

Nastavit će se...

Perilica rublja ne radi! - P&O 1. dio

Pitanja i odgovori sa foruma

1. Perilica izbacuje osigurač čim se priključi u struju?
Provjeriti napojni kabel, instalaciju i RSO filter. RSO filter se može skinuti, nije potreban.
2. Perilica ne vrti bubanj?
Može biti više opcija, od kondenzatora motora, remena, neispravnog motora ili programatora
3. Perilica škripi, cvili i drobi kad vrti bubanj?
Ležajevi bubnja ili je nešto upalo između bubnja i kazana
4. Perilica ne završava program do kraja, programator stane na jednom dijelu i kad ga okrenem dovrši program do kraja?
Da li je voda hladna? Najprije je problem u neispravnom grijaču ili termostatu. Jer perilica ima zadršku dok ne postigne temperaturu.
5. Perilica napuni vodu, vrti u jednu pa u drugu stranu i izbaci vodu te signalizira grešku
Pozvati servis, no najprije problem sa elektronikom.
6. Perilica skače dok centrifugira?
Perilica je prepunjena ili ne odradi sporu vrtnju lijevo-desno da presloži robu unutar sebe, te prilikom centrifuge dolazi do debalansa. Ali najprije da su amortizeri otišli.
7. Perilica ne uzima detergent, omekšivač...
 Neispravan jedan od elektromagnetnih ventila ili plastični usmjerivač
8. Perilica ne izbacuje vodu?
 Pregledati odvodnu cijev, pumpu ispusta. Demontirati cijev što ide sa bubnja na pumpu izbacivanja i provjeriti ima li nečistoće. Ako nađete kakvu lopticu, ona tu mora bit!

Nastavit će se...





Kako ispravno nositi hladnjak?

Kupili ste novi hladnjak, čuli ste priču kao ostavite ga 1h da leži pa ga uključite... pitate se zašto i da li je to ispravno? Evo odgovora...

Gledajmo sliku lijevo. Unutar agregata postoji ulje koje nesmije izaći iz njega. Ako slučajno ulje ode u usisnu cijev - najmanji problem. Kako kompresor radi usisat će ga natrag. No ako ode u kondenzator, i to veća količina da je sušionik ne može zadržati, završava u kapilarnoj cijevi koja je manjeg promjera od ušice igle i začepit će je jer je ulje velike gustoće.

Najbolje bi bilo kad kupite frižider da ga nosite uspravno, eventualno pod nagibom do 45 stupnjeva. Ali tko vam može garantirati da je frižider ispravno došao do mjesta gdje ste ga preuzeli? Baš nitko...




Vjerovali ili ne, hladnjak odmah po kupovini možete uključiti u struju. Bez onih 1 sata čekanja da se nešto slegne ako ste ga ispravno nosili. To čekanje od 1h se preporuča u slučaju da je hladnjak naginjan na krivu stranu te da je ulje ušlo u tlačnu cijev, pa dok se vrati natrag u kompresor. Šansa da se vrati ulje na svoje mjesto i da sve prođe bez ikakvih problema je veoma mala ako je hladnjak bio u skladištu položen na bok da je tlačna cijev kompresora bila dolje.



Kad gledamo kompresor sa gornje strane, primjećujemo tri cijevi koje idu iz njega. Najbolje je da su one prilikom naginjanja frižidera prema gore. Znači kompresor sa slike ćemo naginjati prema nama, znači crvena strijelica, broj 1. Inače je to tako kad naginjemo hladnjak tako da nam vrata budu prema dolje.

Alternativa je naginjanje frižidera sa slike na desnu stranu - zelena strijelica, broj 2, tako da cijev što je sama bude prema dolje, a dvije preostale prema gore. Ta cijev koja je sama je zapravo usisna cijev koja će po paljenju frižidera povući svo ulje natrag u kompresor. Ove druge dvije cijevi sa lijeve strane, gornja je isto usisna, a donja uska cijev je tlačna. U donju usku cijev NIKAKO nesmije ući ulje iz kompresora. Velika vjerojatnost je da se dogodi začepljenje sistema, a to se karakterizira na sljedeći način :

Simptomi začepljenja sistema hladnjaka zbog neispravnog transporta :

Kompresor je vreo i izbacuje mu termička zaštita. Tlačna cijev nije vrela (opipajte je nekih 10-20cm od kompresora, jer bakar dobro provodi toplinu pa će neposredno na kompresoru biti vrela) , isparivač nije hladan i kad se sluša unutar hladnjaka ne čuje se karakterističan "sssssssssssss" zvuk koji upućuje na prohodnost sistema - ekspandiranje freona.

Kako postupati u tom slučaju? Odmah ugasite frižider iz struje i pozovite servisera / reklamirajte uređaj.

Frižider ne hladi?




Poštovani čitatelji, surferi i ostali koji ćete kad-tad naići upravo na ovaj post. Prije svega vam želim jedan lijep pozdrav i dobrodošlicu na moj blog.

Aktivni kondenzator
Ljeto je, a vi ste ostali bez hladne pive? Imamo i za to riješenje... evo par savjeta što napraviti prije nego li zazovete majstora.

Prvo pogledati da li je kondenzator topao. On se nalazi na leđima u domačinskim frižiderima i izgleda kao na slici dolje. Kod profesionalnih uređaja će izgledati kao na slici desno i imati će ventilator koji vuče zrak iz njega prema kompresoru.


Pasivni kondenzator
Kod aktivnih zračnih kondenzatora, prašina i masnoća su najveći neprijatelji. Potrebno ga je redovito čistiti.

Potrebno ih je bar jednom godišnje temeljito očistit. Svako par godina preporučam preventivnu izmjenu motora ventilatora, jer u slučaju pregorijevanja, dolazi do kolapsa sustava, pregrijavanja kompresora i pregorjevanja istog što nije mal trošak.




Najčešći kvarovi i riješenja rashladne opreme :

1. Začepljenje zračnog kondenzatora te pregrijavanje sustava.
- Očistiti kondenzator četkom ili kistom, pokretima gore-dolje. Može se i oprati blagim alkalnim sredstvom uz obavezno ispiranje vodom i podmazivanjem primjerice WD-om da spriječimo oksidaciju.

2. Pregorijevanje ventilatora isparivača.
- Kvar koji se dogodi je većinom posljedica začepljenja kondenzatora, ali i zbog rada ventilatora u ekstremno toplim uvjetima. Ventilator uglavnom ispušta karakterističan zvuk koji serviser odmah po dolasku prepoznaje.

3. Ekstremni uvjeti, prevelika temperatura ili korištenje, ušteda energije
- Imamo frižder koji radi u prostoru od +30 stupnjeva, a zadana mu je temperatura +5, ili pak -20 kod dubinskih. Uzmite u obzir da se rashladni uređaji doslovno bore za svaki stupanj. Samim podešavanjem temperature na stupanj-dva veću(znaći prema plusu) - uštediti ćete struju, poštediti kompresor uređaja nepotrebnom naporu, a i temperatura okoline će biti manja. Otvaranje vrata svedite na najmanju moguću mjeru da spriječite vlagu na isparivaču, odnosno nakon nekoliko sati led na isparivaču koji će onemogućiti pravilno strujanje zraka.

4. Postignuta je zadana temperatura na display-u, a u hladnjaku nije dovoljno hladno?
- Da li je strujanje zraka u hladnjaku moguće, da li je brtva vrata dobra i ne propušta vlagu unutar kabineta? Ovo je također simptom zaleđenog isparivača, njene krive pozicije ili neispravnosti sonde ili regulatora.

5. Pregorijevanje kompresora.
- Mislite da je kompresor otišao u vječna lovišta? Na njemu imate tri cijevi. Jednu ćemo nazvati slijepim crijevom - to je servisni priključak i ne vodi nikamo. Druga je uska i vrela, treća sobne temperature ili blago pothlađena. Kompresor dok radi je mlak do vreo i zuji. Znači ako kompresor ne zuji, uska cijev nije vrela - kompresor ne radi.

6. Hladnjak ispustio plin/freon
- Majstore, napuni mi frižider... da, da... to je prvo što ćete primjetiti kad se krenete baviti frigo zanatom. Svi misle sad će majstor prikopčati onu bocu, nalit kilo, dva i ide dalje... realnost je totalno drugačija. Ispuštanje freona je rijedak kvar, ali daleko najteži za riješiti. Kako ćemo znati da u hladnjaku nema freona? Jednostavno. Kompresor zuji, vreo je... a ova druga uska i vrela cijev i nije baš tako vrela, a kondenzator je sobne temperature. Unutar frižidera isparivač je djelomično hladan, ali se pojavljuje led na jednom dijelu - tamo gdje dolazi do isparavanja freona.

7. Začepljenje sistema prilikom nepravilnog nošenja frižidera.
- Jako čest kvar, no uglavnom ga otklanja garancija jer kad se jednom frižider stavi na svoje mjesto, ne ide nikamo dok radi. Kad frižider radi, otvorite vrata i inače se čuje šištanje unutra... nešto poput "sssssssssss" , to je dobar znak i upućuje na to da je sistem ispravan - protočan i da kompresor radi. Ako ne čujete ništa kad otvorite vrata, a kompresor je vreo, kondenzator hladan, isparivač sobne temperature - u pitanju je začepljenje sistema.

8. Svi ostali kvarovi.
- Kao što su kvar termostata, instalacije itd.

Nadam se da sam pomogao, ako imate pitanja samo dajte... :)


Kako filtrirati ulje iz friteze?


Prototip - Prvo filtriranje ikad :)

Da ponovim jedan od postova sa prošlog foruma. Ponosan sam vlasnik mercedesa linije 123 sa dizelskim motorom 2000ccm i cijelih razigranih 55ks. Pošto taj motor može gutati gotovo sve, samo da je filtrirano odlučio sam se uložiti neke sitne novce što bi ionako nalio u rezervar. Znači uloženo je niti 600kn , malo truda i kreativnosti.



Plavi filter - filter 20 mikrona
Naravno, nisam odmah sve tako lijepo napravio, bilo je tu i prototipa - lošije filtriranog goriva s kojim sam uradio preko 2000km bez greške. Stoga sam odlučio još koju kunicu uložit u ovaj plavi prozirni filter 20 mikrona da mogu prevalit sigurno preko 20 000km bez zamjene filtera goriva. Kako mi je dobava ulja iz friteze redovna i imam zalihu od nekih 500tinjak litara... cijelo ljeto ću se zasigurno voziti na ovo


Trenutno - 2 filtera 20 i 5 mikrona
No nije baš sve tako bajno... testirao sam auto sa omjerom 50:50 ulja i nafte pri 10 stupnjeva. Pali no treba duže grijati. Čuo sam da treba petroleja dodat jer on poveća oktansku vrijednost ulja i razvodni ga. No ipak nebi se nigdje uputio s ovim u rezervaru ako je temperatura ispod 10 stupnjeva. Treba uzet u obzir da su noći hladne, a jutra još hladnija. Dok ljeti nema problema, vozio sam prošlo ljeto na čak 90:10 omjer u korist ulja i palio je i
išao bez ikakvih problema.
  
Raspitivao sam se o legalnosti vožnje na takav način. Navodno 100% legalno... našao sam jedan članak gdje se kolega iz unutrašnjosti isto vozi na ulje iz friteze, završio je u novinama... nebi o tome pričao osim ako ne želi da ga lokalni policajci uhvate na zub.
Najzanimljiviji od svega je ispuh. Kad god upalim auto uhvati me glad, čuje se roštilj... čevapi, pomfrit, pljeskavice... nedefinirano no to sve jako dobro utjeće na apetit vozača, putnika kao i okoline :)

Miris ispuha otvara apetit :)

A najdraže mi je kad ljudi začuđeno gledaju i ne vjeruju na što vozim... misle da je to nemoguće i žele da ispred njih nalijevam ulje u auto :)